Trustpilot
+45 77 34 18 18

Sådan vælger du mobilselskab

Få gode råd til at vælge det bedste mobilselskab for dig. Det kan være lidt af en jungle at skulle finde det rigtige mobilselskab. Hvordan er dækningen? Er der binding og gebyrer? Er kundeservicen god? Hos duka forsøger vi at gøre det enkelt at vælge.

Kend dine egne behov når du vælger mobilselskab


Når du vælger mobilselskab, er det vigtigt, at du gør dig tanker om, hvilke behov, der er vigtige for dig at få opfyldt. Inden du skifter mobilselskab anbefaler vi derfor, at du tjekker dit forbrug hos dit nuværende selskab. Skab dig et overblik over, hvor meget du taler i telefon, hvor mange SMS’er du sender, og hvor meget data du bruger. Derved skaber du de bedst mulige forudsætninger, for at vælge det helt rigtige abonnement.




Find et mobilselskab med de rigtige fordele


Når du har skabt dig et overblik over, hvilke behov for mobiltelefoni du har, kan du starte søgningen efter det helt rigtige mobilselskab. Mange teleselskaber reklamerer ofte med meget store mængder data på deres mobilabonnementer, hvor det ikke nødvendigvis stemmer overens med kundens behov for data. Derfor er det vigtigt at have øje for, at de behov du har til et mobilabonnement, bliver opfyldt.


Det er ikke altid lige til at finde ud af, hvad de forskellige teleselskaber har inkluderet i deres mobilpakker. Her er der nogle gode råd til, hvad du kan holde øje med, når du vælger mobilselskab.


⭐ God kundeservice
Hos mange mobilselskaber kan man opleve lange telefonkøer, og fokus på mersalg i stedet for reel kundeservice. Når du vælger mobilselskab er det derfor anbefalet, at du kigger på, hvordan selskabernes kundeservice er vurderet af deres kunder. For at finde det bedste mobilselskab med god kundeservice kan du blandt andet læse anmeldelser på trustpilot.dk.


⭐ Pålidelig dækning
Betydningen af god dækning må du aldrig undervurdere, når du leder efter mobilselskab. Vi anbefaler derfor, at du undersøger hvilket mobilnetværk selskabet bruger, før du vælger mobilselskab.


I Danmark har vi tre forskellige mobilnetværk at vælge imellem: Telia/Telenors-, TDC’s- og 3’s mobilnetværk. Vi anbefaler at du undersøger de forskellige selskabers dækningskort, inden du vælger mobilselskab. Så kan du danne dig at overblik over, om det pågældende mobilselskab dækker på din adresse. Du kan finde dækningskortet på mobilselskabets hjemmeside.


⭐ Overskuelige vilkår
Når du skal vælge mobilselskab kan det være svært at finde ud af selskabernes vilkår for betaling, gebyrer og binding. Vi anbefaler derfor, at du finder et selskab, der har lette og overskuelige vilkår, så du ved hvad, du går ind til.


Vi oplever, at mange mennesker bruger penge på betalingsgebyrer, når de betaler deres regninger. Derfor er det altid at foretrækker selskaber, som ikke har betalingsgebyrer – ligegyldigt hvilken betalingsform du bruger.




EU roaming

Du kan benytte al din data når du rejser i EU - ligesom når du er i Danmark

Fri tale

Tal lige så tosset du vil i Danmark og resten af EU uden ekstra omkostninger

Fri SMS

Skriv så mange SMS’er du vil i Danmark og resten af EU uden ekstra omkostninger

Beskrivelse

Intet Oprettelsesgebyr

Du har sikkert før oplevet, at der på din mobilregning fremgik flere uforståelige gebyrer, som du ikke havde forventet, og det har måske endda før kostet dig mange penge at skifte til et billigere mobilabonnement.

Oprettelsesgebyrer kan have stor betydning for prisen på dit mobilabonnement og kan desværre ofte være en udgift, som mange overser, når de skal vælge det billigste abonnement. Med dukaTALE er det selvfølgelig helt gratis at oprette dig som kunde, og der er ingen mærkelige gebyrer som oprettelsesgebyr, transaktionsgebyr eller opsigelsesgebyr.

 

Ingen bindingsperiode

En bindingsperiode er en periode på typisk 3-12 måneder, hvor du ikke kan skifte til et billigere eller bedre mobilabonnement uden at betale et ofte højt gebyr. Det er vigtigt for os, at du som kunde er glad for at være hos Duka, og at du har det abonnement, der er bedst for dig. Derfor har vi ingen bindingsperiode på vores mobilabonnementer. Det betyder, at du nemt og frit kan skifte mellem vores abonnementer, hvis du for eksempel finder ud af, at du har brug for en højere eller lavere datamængde. Du kan også frit opsige dit abonnement og skifte til en anden udbyder, hvis du ikke er tilfreds.

Du kan altid ringe og få hjælp til begge dele hos vores kundeservice, som hjælper dig med at skifte til månedens udgang. 

Udlandstakster

Det skal være nemt for dig at forstå prisen på dit abonnement. Derfor har vi sørget for at gøre alle vores abonnementer simple og nemme at forstå. På den måde skal du ikke bekymre dig om høje takster på udlandstelefoni, og du har de bedste muligheder for at finde det mobilabonnement, der er det bedste for dig.

EU roaming med dukaTALE gælder i hele EU og de 6 inkluderede lande Norge, Færøerne, San Marino, Liechtenstein og Schweiz.

Data: I EU og de 6 inkluderede lande kan du frit benytte al den data, der er inkluderet i dit dit abonnement. Du begynder at bruge mobildata på din telefon så snart, du surfer på internettet eller bruger mobilapps med internetadgang uden at være forbundet til et wi-fi netværk.

Tale, SMS og MMS: Alt tale, du foretager dig, til numre i EU og de 6 inkluderede lande er inkluderet i dit abonnement. Det gælder også for alle opkald, du foretager dig, mens du rejser eller opholder dig i disse lande, så længe du ringer til danske telefonnumre eller lande, der er inkluderede i dit abonnement. Hvis du ringer til numre uden for disse lande eller befinder dig i et land uden for EU, som ikke er inkluderet i abonnementet, kan du finde priserne for opkald her. Det samme gælder SMS og MMS. 

Læs mere om roaming i EU her

Dækning

Med dukaTALE er du dækket af Nordens bedste netværk. Vores 4G forbindelse har en forventet hastighed på 10-40/5-20 Mbit/s. Det er op til 10 gange hurtigere end 3G. Hvis du befinder dig i områder uden 4G dækning, vil du opleve en lavere hastighed. Vær opmærksom på, at det ikke er alle telefoner, der understøtter 4G, og at du derfor ikke nødvendigvis kan få en 4G dækning på din mobiltelefon. Vores mobilabonnementer bruger Telia/Telenors mobilnetværk – de samme som blandt andet Telia, CallMe, Telenor og CBB.

Du kan se, hvordan dækningen er hos dig, og om der er 4G netværk i dit område her.  

Hvis du gerne vil se aktuelle driftsinformationer i Danmark, kan du finde dem her

Betaling og regningsperiode

Hvordan foregår betaling?

Når du første gang bestiller dukaTALE, foregår betalingen via betalingskort. Du har efterfølgende mulighed for at ændre betaling af din mobilregning til:

  • Girokort - som du kan tilmelde Betalingsservice eller betale på netbank eller i banken.

Hvis du ikke foretager nogen ændringer, vil du automatisk betale via dit betalingskort.

Du kan ændre betalingsform ved at kontakte Kundeservice på 77 34 18 18 alle hverdage mellem kl. 09.00 - 20.00 og lørdag mellem kl. 09.00 - 15.00. 

 

Regningsperiode

Når du modtager din første regning, kan perioden være ”skæv”, fordi den ikke indeholder en hel månedsperiode. Perioden fremgår af regningen.

Herefter betaler du kvartalsvist efter kalenderårets kvartaler. Hver regning dækker abonnement for de næste tre måneder + forbrug fra den forudgående periode. 

Data i udlandet

Du kan benytte dit dataindhold i alle følgende lande:

Belgien Malta
Bulgarien Norge
Cypern (inkl. græsk del, ekskl. tyrkisk del) Polen
Danmark Portugal (inkl. Azorerne og Madeira)
Estland Rumænien
Finland San Marino 
Frankrig (inkl. Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique, Reunion) Schweiz
Færøerne Slovakiet
Grækenland Slovenien
Holland Spanien (inkl. Ceuta, De Kanariske Øer, Melilla)
Irland Storbritannien (inkl. Gibraltar, ekskl. Guernsey, Isle of Man og Jersey)
Island Sverige 
Italien Tjekkiet
Kroatien Tyskland
Letland Ungarn
Liechtenstein Vatikanet
Litauen Østrig
Luxembourg  
Vilkår

Klik på linket nedenfor og læs vores vilkår for kunder med dukaTALE

Læs mere




dukaTALE – Danmarks bedste mobilselskab


Med dukaTALE kan du være sikker på, at alle dine mobilbehov bliver opfyldt. Vores passion er at sikre tilfredshed hos alle vores kunder. Dette opnår vi ved billige priser, overskuelighed og mange fordele.




Hurtig kundeservice


Ved duka får du Danmarks bedste kundeservice. Med et dukaTALE abonnement kan du altid være sikker på at få hurtigt svar på dine spørgsmål, når du ringer til os. Hos os er service i højsædet, og vores kundeservice danner stærke rammer for vores mission – tilfredse kunder.


Hos os skal du ikke være bange for at vente i lange telefonkøer. Vi besvarer nemlig dit opkald indenfor 2 minutter. Her vil du blive mødt af vores kompetente servicemedarbejdere, som hjælper dig hurtigt videre og svarer på dine spørgsmål.


Kontakt kundeservice på tlf.:
+45 77 34 18 18.
Åbningstider:
Hverdage 09:00 – 20:00
Lørdag 09:00 – 15:00


Se hvad andre synes om vores service.

Bedst-i-test mobilselskab


I duka gør vi alt for at være det bedste mobilselskab i Danmark med de skarpeste priser på vores abonnementer. Forbrugerrådet TÆNK har anerkendt vores indsats, og dukaTALE har vundet bedst-i-test i 2018 og 2019.


Forbrugerrådet TÆNK slår blandt andet ned på, at du med dukaTALE får alt sin data med, når du rejser i EU. Ud over dette lægger Forbrugerrådet TÆNK også vægt på, at vi hos duka ikke opkræver betalingsgebyrer, som du kan risikere hos andre mobilselskaber.

Mobilselskab uden noget med småt


duka skriver tingene som de er. Hos os skal du ikke være bange for at få ubehagelige overraskelser. dukaTALE giver dig enkle og forståelige vilkår – uden noget med småt. Vi praktiserer vigtigheden bag overskuelige vilkår – uden ubehagelige overraskelser. Hos os er der ingen ekstra betalingsgebyrer og ingen binding på dit mobilabonnement. Når du tjekker din regning fra duka, kan du være sikker på, at du betaler den pris som står på abonnementet på og ikke en krone mere.


Betalingsgebyrer kan på det danske mobilmarked være meget afgørende for, om dit abonnement holder, hvad det lover. Betaler du dine regninger med betalingsservice, kan gebyret lyde på helt op imod 10 kr. ved hver betaling. Hos duka betaler du ingen gebyrer – vi holder hvad vi lover.


Læs mere om vores vilkår.

Hjælpen er altid lige ved hånden

Har du brug for hjælp undervejs, sidder vi klar på +45 77 34 18 18

Bestil dukaTALE mobilabonnement

Vælg det mobilabonnement, der passer dig bedst!

dukaTALE - vælg dit abonnement

  • Fri tale i hele EU
  • Fri SMS/MMS i hele EU
  • 10 GB data, der kan frit benyttes i EU, Norge, Island og Færøerne
  • Ingen binding, 0 kr. i oprettelse
  • Fri tale i hele EU
  • Fri SMS/MMS i hele EU
  • 20 GB data, der frit kan benyttes i EU, Norge, Island og Færøerne
  • Ingen binding, 0 kr. i oprettelse
  • Fri tale i hele EU
  • Fri SMS/MMS i hele EU
  • 50 GB data, der frit kan benyttes i EU, Norge, Island og Færøerne
  • Ingen binding, 0 kr. i oprettelse

Behold nummer eller nyt nummer?

Jeg vil flytte mit...

Du finder typisk nummeret på dit SIM-kort. Nummeret er mellem 11-20 tal. Har du problemer, så kontakt venligst din udbyder.
Dato for flytning
Husk at vælge dato for flytning
Registrer nummer hos krak, de gule sider?
Vælg om du ønsker at dit telefonnummer kan findes hos Krak og De Gule Sider

Nyt nummer

Registrer nummer hos krak, de gule sider?
Vælg om du ønsker at dit telefonnummer kan findes hos Krak og De Gule Sider
Læg bestilling i kurv

Din kurv

{{ line.title }} {{ line.price }}kr./md.

At betale nu {{ totalNow }}

Herefter {{ totalMonthly }} kr./md.

Seneste nyheder, guides, tips og tricks

Spørgsmål og svar Kunde Service