77 34 18 18

Hvorfor er det så svært at spørge om hjælp?



De fleste af os har brug for eller lyst til hjælp til det praktiske, men ofte har vi meget svært ved at spørge efter den, og hvordan kan det være? Det er de færreste, der ser det som nedværdigende at gå til mekaniker med en bil, der siger noget uventet, så hvorfor er det samme ikke gældende for IT-udstyr? Teknisk set er computere ofte meget mere komplicerede end biler, så hvorfor føler vi alle, at vi skal kunne klare alt i forbindelse med dem selv?


Vi har skabt nogle myter om det at have brug for hjælp i samfundet, og de lyder ofte i denne retning:

1/3

At have brug for hjælp er udtryk for en svaghed

FORKERT! Det at kunne udnytte ens ressourcer korrekt i virkeligheden er en af de største styrker, der findes. Hvorfor skal det ses som ”svagt” at uddelegere dér, hvor det giver mening? Det er hverken svagt eller underdanigt, men nærmere modigt, strategisk og logisk at udnytte kompetencer, der hvor man finder dem. Det er ikke følgere, der beder om hjælp; det er ledere, der kan se det overrækkende perspektiv, og har et klart billede af den samlede opgave og hvad den kræver, for at blive løst.

2/3

Vi vil ikke være til besvær

Vi har det som en kulturel dyd ikke at være en byrde, hverken for andre enkeltvis, eller for samfundet generelt. Det er selvfølgelig en god ting, bortset fra, når det kammer over, og forhindrer os i at tage imod tjenester.

Ofte kan det ”ikke at ville være til besvær” i sig selv lede til, at man ender med at være til mere besvær end hvis man bare havde spurgt om hjælp til at begynde med.

Læs mere

3/3

”Jeg burde kunne det i forvejen” eller ”andre kan det, derfor burde jeg også kunne”

Vi stiller os selv en umulig opgave, når vi forventer den slags viden af os selv, og hvor ser vi den egentlig komme fra? Hvorfor kan selv helt små børn tilsyneladende uden problemer finde ud af computere og alle de andre teknologiske gadgets uden problemer, mens man selv løber tør for ideer, hvor det ikke virkede at genstarte computeren? Der er ingen, der er født med viden om det teknologiske – uanset hvor meget det virker sådan med de helt små nu til dags. De kan finde ud af at bruge tabets og smartphones og Netflix næsten før de kan tale, men det er ikke kommet ud af ingenting. De prøver, og fejler og lærer af deres erfaringer, præcis som vi andre gør det. Det vil sige, at vi alle kan lære, men også at vi alle skal investere tiden i det, hvis vi vil kunne det.

Det er bare ikke alle, der synes, at det er en god investering af deres tid. Mange vil hellere bruge tiden med venner eller familie end at sætte sig ind i de finere detaljer i Windows Command Prompt, og det er fuldt ud forståeligt.

Netop derfor er det så vigtigt at finde den hjælp, du har brug for, men det er bare ikke altid lige til.

At finde den rigtige support for dig er altså ikke anderledes end dat finde den mekaniker, du bedst kan lide at komme hos. Ingen kan lide at blive talt ned til, så det er bestemt en vigtig del af det større billede, og det er din tillid til evner hos den professionelle også.

Og hvis man endelig har taget springet og besluttet sig for at finde noget professionel assistance, hvorfor er det så svært at finde frem til den support, man har brug for, når det gælder IT?

Det føles ofte som om, man skal gennem en uoverskuelig labyrint bare for at finde den pakke, der inkluderer det, man har brug for. Enten er der alt for meget udenomssnak, som man hverken kan finde hoved eller hale i, eller også er indeholder pakken ikke det, man har brug for.

Derfor har vi hos Duka samlet al den hjælp, du har brug for, i én pakke, vores Supportabonnement til en fast lav månedlig pris.

Vi fik alle lov at opleve et par måneder uden professionelle folk til at tage sig af vores frisurer, og det er nok de færreste, der enten selv vil overtage den tjans permanent eller overlade den til deres bedre halvdele. Men hvis vi er så beskyttende over vores hår, hvad har vores IT så gjort for at fortjene en dårligere behandling? Så selvom vi teknisk set kan lede efter informationer på nettet selv, ender det ofte i stil med bare at tage køkkensaksen og give sig i kast med ens eget hår.

Så gør dig selv og de andre i dit liv en tjeneste, og giv dig selv lov til at spørge om hjælp en gang i mellem. Vi gør det alle, og det er for det bedste.

Teknisk support

Du får både teknisk support til din computer og hjælp til fx opsætning af dit internet.

  • Tekniske udfordringer med din computer
  • Problemer med internettet
  • Opsætning af DNS
Installation

Vi hjælper dig videre med alt lige alt fra tilslutning og opsætning af eksterne enheder til konti på de sociale medier.

  • Opsætning af printere
  • Tilslutningsmuligheder til din computer
  • Installation og opsætning af konti til sociale medier, e-mail og meget andet
Brugssupport

Du har ubegrænset adgang til hjælp til alle tænkelige situationer, hvor du kommer i tvivl eller din computer driller:

  • Brug af netbank, MobilePay og andre programmer.
  • Vejledning til kommunikationsprogrammer som Skype, FaceTime, Messenger & Google Duo
  • Vi guider dig gennem f.eks. at bestille billetter til fly, koncerter eller festivaler online
  • Registrering af el, vand og varme online
  • Tilmelding af regninger til PBS
  • Brug af streamingtjenester som dr.dk, Netflix, ViaPlay og YouSee
  • Vejledning om scams, både dem på telefon, mail og SMS
  • Råd og hjælp til billedredigering
  • Hjælp til SKAT, borger.dk, e-Boks og andre nyttige hjemmesider
  • Generel vejledning af færden på hjemmesider og webshops

Hjælpen er altid lige ved hånden

Ring til os, så vi kan hjælpe dig i gang 77 34 18 18

Få de seneste guides & nyheder - tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Fornavn:
Efternavn:
Spørgsmål og svarKunde Service