Trustpilot
+45 77 34 18 18

Spørgsmål og svar

Bliv klogere på hvordan du opsætter din smartphone, downloader apps, mobilsupport mm.

Bliv klogere på dukaSMART


Her kan du blandt andet få svar på, hvordan du opsætter din smartphone,  hvordan du kommer på internettet og hvordan du f.eks. installerer anti-virus. Tag endelig fat i os på 77 34 18 18 eller skriv en e-mail til kundeservice@duka.dk, hvis du har spørgsmål, som ikke blev besvaret her.

Det praktiske

Min skærm er gået i stykker – hvad gør jeg?

Er skærmen på din dukaSMART gået i stykker eller har telefonen pådraget andre selvforskyldte skader, skal din telefon til reparation gennem Duka hos vores certificerede Samsung-partner. Ved selvforskyldte skader, skal du selv dække udgifterne til udbedring af skaden.  

Reklamation – hvem hvad og hvornår?

Alle reklamationer på defekter, der måtte opstå på telefonen, skal håndteres og udbedres hos Duka gennem vores eksterne Samsung-partner. Skal telefonen til reparation i forbindelse med en reklamation, dækker Duka udgifterne til reparationen samt forsendelse frem og tilbage af telefonen.  

Hvad indeholder pakken?

dukaSMART-pakken indeholder en smartphone, et beskyttelsescover, simkort til dukaTALE og en Kom godt i gang-vejledning. 

dukaTALE

Jeg vil gerne sige mit dukaSMART op, men beholde mit telefonen?

Som udgangspunkt er det ikke muligt at opsige dit dukaSMART-abonnement og efterfølgende beholde selve telefonen, da den er en del af lejemålet og ejes af Duka. Du er dog altid velkommen til at kontakte Duka på 77 34 18 18 til en dialog, hvis du har spørgsmål hertil. 

Jeg vil gerne opsige mit dukaTALE, men beholde dukaSMART?

Du kan godt opsige dit dukaTALE og flytte dit nummer til et andet selskab. Det vil dog ikke ændre i prisen på din dukaSMART.

 

Jeg vil gerne opgradere mit dukaTALE abonnement til 20GB,50GB?

Du kan sagtens opgradere dit dukaTALE abonnement. Det vil koste henholdsvist 20 og 50kr ekstra per måned. Hvis du ønsker at opgradere kan du ringe til os på +45 77 34 18 18 eller skrive en mail til os på kundeservice@duka.dk.

DukaSMART abonnement

Hvordan opsiger jeg dukaSMART?

For at opsige skal du sende telefonen med tilbehør (simkort er ikke nødvendigt) i original emballage til vores adresse Omega 5, 8382 Hinnerup. Det er derfor vigtigt, at du gemmer kassen og alle dele i kassen.  

Når vi modtager telefonen, så vil aftalen være opsagt. Vi har ingen binding på vores produkter så faktureringen vil fortsætte måneden ud og herefter vil der ikke blive faktureret yderligere.

Er der binding på mit dukaSMART-abonnement?

Der er ingen binding på dukaSMART. Dit dukaSMART-abonnement kan til enhver tid opsiges ved månedens udgang. Opsigelse sker først ved kontakt til Kundeservice på 77 34 18 18. Herefter bedes du sende telefonen retur til Duka’s adresse. 

Hvornår starter mit dukaSMART abonnement?

Dit dukaSMART abonnement starter fra du modtager din telefon - uafhængigt af hvornår dit nummer porteres til dukaTALE. 

I hvilken stand forventes smartphone returneret ved opsigelse af dukaSMART abonnement?

Telefonen forventes returneret fuldt funktionsdygtig uden defekter på skærm, ladeport, højtaler, kamera og andre grundlæggende funktioner. 

Hvad sker der med data på telefonen ved opsigelse?

Vi smider ikke bare din gamle telefon ud, når du sender den til Duka – i stedet sørger vi for, at telefonens materialer såsom guld, sølv, kobber, platin og plastik genanvendes til nye produkter uden at skade modernatur. ca. 90 % af metallerne genanvendes til f.eks. nye telefoner, hvorimod plastik f.eks. bruges til produktion af genbrugsplastikspande mm.

Vi samarbejder med EasyRecycle, (https://www.easyrecycle.dk/) som sørger for, at telefonens data bliver slettet forsvarligt i henhold til GDPR, inden telefonens skilles ad.

Når du har afleveret din gamle telefon til Duka gennemgår den to forløb hos EasyRecycle. Først slettes alt på telefonen af sikkerhedscertificeret personale, der også laver et dokument til dig, som bevis for at dine oplysninger er slettet.

Herefter overtager EasyRecycles socialøkonomiske afdeling opgaven med at skille telefonen ad i henholdsvis batteri, print og skærm. Når det er sket, sendes de enkelte råmaterialer til viderebehandling, så de kan udnyttes på bedste vis og blive til nye produkter.

Mobilsupport

Hvad indebærer den?

Mobilsupporten indebærer hjælp til det generelle brug af telefonen, opsætning af diverse indstillinger, konfigurering af udvalgte applikationer. 

Er der begrænsning på mobilsupport?

Vi garanterer support i de apps, som er inkluderet i “Kom godt i gang”-pakken. Andre apps vil vi forsøge at hjælpe med efter bedste evne. Vi vil altid gøre vores bedste, for at hjælpe dig videre! 

Inden for hvilket tidsrum kan jeg ringe?

Du kan få telefonisk support til din dukaSMART i tidsrummet 9-20 i hverdage og 9-15 om lørdagen. 

Kan jeg få hjælp til at installere og bruge applikationer?

Vi supporterer en række applikationer, som vi kan hjælpe med at installere og opsætte sammen med dig. Vi vil selvfølgelig altid prøve at hjælpe med de applikationer vi ikke har kendskab til. 

Understøttede Apps

MobilePay

”Har du MobilePay?”. Du er sikkert selv blevet spurgt om det, og det er ved at være en selvfølge, at man har MobilePay. Med app’en kan du hurtigt og nemt overføre penge til dine venner eller betale i en butik eller online shop.

 

Hent MobilePay hér

Coop app'en

Modtag personlige tilbud, optjen bonus og betal direkte gennem app’en. Det er blot få af mange fordele, som du kan få.

 

Hent Coop app’en her

e-Boks

E-boks er din sikre digitale postkasse, hvor du kan få adgang til din digitale post fra offentlige myndigheder og private virksomheder. 

 

Hent e-Boks her

NemID nøgleapp

NemID nøgleapp er din digitale udgave af dit NemID nøglekort. Med app’en kan du uden at skulle støve dit nøglekort op få adgang til din netbank, e-Boks, borger.dk og andre tjenester, hvor NemID er påkrævet. 

 

Hent NemID nøgleapp her

Medicinkortet

Med Medicinkortet kan du se din aktuelle medicin, som er registret på Fælles Medicinkort af din læge. Du kan se og åbne dine recepter, samt få overblik over tidligere hentet medicin, og generelt følge med i alt, hvad der vedrører din medicin. 

 

Hent Medicinkortet her

Facebook

Facebook er verdens største sociale medie og hjælper dig med at holde kontakt med dine venner og familie. Send, upload og se billeder til og fra alle i din vennekreds. Bliv medlem af fællesskaber, som du interesserer for og følg med i nyhedsfeed fra dine favoritmedier. 

 

Hent Facebook her

Mit Ørsted

Følg med i dit elforbrug, få gode tips til, hvordan du kan spare og være mere grøn, og se prisen på strøm et døgn frem. 

 

Hent Mit Ørsted her

Betalingsservice

Betal nye og fremtidige Betalingsservice samt få overblik over din privatøkonomi. Med app’en kan du holde styr på dine regninger og få overblik over, hvilke aftaler, du har lavet. 

 

Hent Betalingsservice her

 

 

Nordisk Film Biografer

Få rabat på alle din Nordisk Film biografbilletter, når du bestiller gennem deres app. Her kan du se spilleplaner, bestille billetter og dele regningen mellem din venner.

 

Hent Nordisk Film Biografer her

Mit Digitale Selvforsvar

Hvad gør du, hvis du er blevet udsat for identitetstyveri? Hvordan genkender du en fup-mail? Med Mit Digitale Selvforsvar finder du tips og tricks til, hvordan du sikkert befærder dig på internettet, mens du bliver holdt opdateret på de mest aktuelle forsøg på fusk.

 

Hent Mit digitale selvforsvar her

Danmarks bedste kundeservice: Vi holder, hvad vi
lover, og vi bliver ved, til det virker

Vi hjælper med et smil, så ring til os på 77 34 18 18

Ring til os. Vi søger for, at du slipper for IT, der driller, og vi hjælper dig, hvis du har et spørgsmål til brugen af din computer.
Med en computer-løsning fra Duka har du ubegrænset adgang til IT support og fjernsupport, der bliver ved, til det virker. Du får en computer, der er lige til at gå til, og du har altid en at gå til, hvis du bliver i tvivl. Hos os findes der ingen dumme spørgsmål – kun dumme svar.

Hjælpen er altid lige ved hånden

Har du brug for hjælp undervejs, sidder vi klar på +45 77 34 18 18

Seneste nyheder, guides, tips og tricks

Spørgsmål og svar Kunde Service