Trustpilot
+45 77 34 18 18

Spørgsmål og svar

Bliv klogere på hvordan du opsætter Samsung A20e, downloader apps, mobilsupport mm.

Bliv klogere på dukaSMART


Her kan du blandt andet få svar på, hvordan du opsætter Samsung A20e,  hvordan du kommer på internettet og hvordan du f.eks. installerer anti-virus. Tag endelig fat i os på 77 34 18 18 eller skriv en e-mail til kundeservice@duka.dk, hvis du har spørgsmål, som ikke blev besvaret her.

Opsætning af Samsung Galaxy A20e

Hvordan installerer jeg TeamViewer QuickSupport?

Med TeamViewer QuickSupport, kan vi fjernstyre din mobil, så vi sammen kan finde den bedste løsning på problemet.  

Læs også denne guide

Hvordan sætter jeg min smartphone op til wi-fi/trådløstnetværk?

Med en smartphone i lommen er internettet din faste følgesvend. Hvis du kobler mobilen til hjemmets wi-fi signal, sparer du på mobildataen, så internettet rækker længere, når du er på farten.

Læs også denne guide

Hvordan sætter jeg min e-mail op på Samsung Galaxy A20e?

Nyhedsbreve, mailtråde og andre letbenede e-mailtyper kan klares hurtigere, så hvorfor ikke gøre det over Smartphone?

Læs også denne guide

Hvordan aktiverer jeg nem tilstand på min dukaSMART?

Nem tilstand gemmer overflødige apps væk og forstørrer samtidigt de mest anvendte. Nem tilstand er oplagt til dig, der sukker efter en relevant skærm, som gør mobilen mere effektiv i brug. 

Når du har læst denne guide, har du helt styr på, hvordan Nem tilstand aktiveres på Samsung Galaxy.

Vejledninger

Hvor ofte skal jeg opdatere software på min Samsung Galaxy?

Samsung Galaxy sørger selv for at hente vigtige softwareopdateringer. Softwareopdateringer er vigtige, fordi de sikrer, at mobilens sikkerhed og apps spiller, som det skal.

Læs guiden og bliv klogere på opdateringer til din Samsung Galaxy

Hvordan indstiller jeg skærmlås?

Skærmlåsen er den mest enkle måde at beskytte din Samsung Galaxy på, fordi skærmlåsen fungerer som en metaforisk rustning; låsen beskytter dine billeder, beskeder, kontakter og andre personlige oplysninger, der ligger gemt på mobilen – mens den er tændt.

Læs guiden og lær, hvordan du slår skærmlås til.

Hvordan indstiller jeg tastaturlayout?

Du er ikke alene, hvis du synes tasterne er lige små nok på din smartphone. Tastaturet kan sagtens forstørres, så du rammer de rigtige bogstaver hver gang, når du skriver SMS’er eller går online.

Læs guiden, og lær hvordan du ændre tastatur layoutet

Hvordan gemmer jeg et billede fra internettet?

Når du surfer på nettet, kan det være, at du falder over et billede, du gerne vil gemme. Måske du vil sende den via e-mail senere, eller blot gemme den i arkivet.

Læs guiden, og lær hvordan du gemmer billeder fra internettet.

Skal jeg installere Anti-virus programmer min smartphone?

Selvom vi sjældent hører om virusinficerede smartphones, kan det alligevel være en god ide at beskytte den med et godt antivirusprogram.

Vi bruger vores smartphone til meget mere end opkald og SMS’er - vi bruger den som GPS, går på netbank, shopper, tager fotos, tjekker sociale medier og meget andet.

Læs guiden, og bliv klogere på hvorfor vi anbefaler anti-virus til din smartphone, og hvilke software vi anbefaler.

Hvordan downloader man en app i Google Play Butik?

Det er slet ikke så svært at komme i gang med apps, når man lige har gennemskuet installationsprocessen.

Samsung A20e

Min skærm er gået i stykker – hvad gør jeg?

Er skærmen på din dukaSMART gået i stykker eller har telefonen pådraget andre selvforskyldte skader, skal din telefon til reparation gennem Duka hos vores certificerede Samsung-partner. Ved selvforskyldte skader, skal du selv dække udgifterne til udbedring af skaden.  

Reklamation – hvem hvad og hvornår?

Alle reklamationer på defekter, der måtte opstå på telefonen, skal håndteres og udbedres hos Duka gennem vores eksterne Samsung-partner. Skal telefonen til reparation i forbindelse med en reklamation, dækker Duka udgifterne til reparationen samt forsendelse frem og tilbage af telefonen.  

Hvad indeholder pakken?

dukaSMART-pakken indeholder Samsung Galaxy A20e, et beskyttelsescover, simkort til dukaTALE og en Kom godt i gang-vejledning. 

dukaTALE

Jeg vil gerne sige mit dukaSMART op, men beholde mit telefonen?

Som udgangspunkt er det ikke muligt at opsige dit dukaSMART-abonnement og efterfølgende beholde selve telefonen, da den er en del af lejemålet og ejes af Duka. Du er dog altid velkommen til at kontakte Duka på 77 34 18 18 til en dialog, hvis du har spørgsmål hertil. 

Jeg vil gerne opsige mit dukaTALE, men beholde dukaSMART?

Du kan godt opsige dit dukaTALE og flytte dit nummer til et andet selskab. Det vil dog ikke ændre i prisen på din dukaSMART, den vil stadig lyde på 199 kr/md. 

 

Jeg vil gerne opgradere mit dukaTALE abonnement til 20GB,50GB?

Du kan sagtens opgrader dit dukatale abonnement. Det vil koste henholdsvist 20 og 50kr ekstra per måned. Hvis du ønsker at opgradere kan du ringe til os på +45 77 34 18 18 eller skrive en mail til os på kundeservice@duka.dk.

DukaSMART abonnement

Hvordan opsiger jeg dukaSMART?

For at opsige skal du sende telefonen med tilbehør (simkort er ikke nødvendigt) i original emballage til vores adresse Omega 5, 8382 Hinnerup. Det er derfor vigtigt, at du gemmer kassen og alle dele i kassen.  

Når vi modtager telefonen, så vil aftalen være opsagt. Vi har ingen binding på vores produkter så faktureringen vil fortsætte måneden ud og herefter vil der ikke blive faktureret yderligere.

Er der binding på mit dukaSMART-abonnement?

Der er ingen binding på dukaSMART. Dit dukaSMART-abonnement kan til enhver tid opsiges ved månedens udgang. Opsigelse sker først ved kontakt til Kundeservice på 77 34 18 18. Herefter bedes du sende telefonen retur til Duka’s adresse. 

Hvornår starter mit dukaSMART abonnement?

Dit dukaSMART abonnement starter fra du modtager din telefon - uafhængigt af hvornår dit nummer porteres til dukaTALE. 

I hvilken stand forventes smartphone returneret ved opsigelse af dukaSMART abonnement?

Telefonen forventes returneret fuldt funktionsdygtig uden defekter på skærm, ladeport, højtaler, kamera og andre grundlæggende funktioner. 

Hvad sker der med data på telefonen ved opsigelse?

Vi smider ikke bare din gamle telefon ud, når du sender den til Duka – i stedet sørger vi for, at telefonens materialer såsom guld, sølv, kobber, platin og plastik genanvendes til nye produkter uden at skade modernatur. ca. 90 % af metallerne genanvendes til f.eks. nye telefoner, hvorimod plastik f.eks. bruges til produktion af genbrugsplastikspande mm.

Vi samarbejder med EasyRecycle, (https://www.easyrecycle.dk/) som sørger for, at telefonens data bliver slettet forsvarligt i henhold til GDPR, inden telefonens skilles ad.

Når du har afleveret din gamle telefon til Duka gennemgår den to forløb hos EasyRecycle. Først slettes alt på telefonen af sikkerhedscertificeret personale, der også laver et dokument til dig, som bevis for at dine oplysninger er slettet.

Herefter overtager EasyRecycles socialøkonomiske afdeling opgaven med at skille telefonen ad i henholdsvis batteri, print og skærm. Når det er sket, sendes de enkelte råmaterialer til viderebehandling, så de kan udnyttes på bedste vis og blive til nye produkter.

Mobilsupport

Hvad indebærer den?

Mobilsupporten indebærer hjælp til det generelle brug af telefonen, opsætning af diverse indstillinger, konfigurering af udvalgte applikationer. 

Er der begrænsning på mobilsupport?

Vi garanterer support i de apps, som er inkluderet i “Kom godt i gang”-pakken. Andre apps vil vi forsøge at hjælpe med efter bedste evne. Vi vil altid gøre vores bedste, for at hjælpe dig videre! 

Inden for hvilket tidsrum kan jeg ringe?

Du kan få telefonisk support til din dukaSMART i tidsrummet 9-20 i hverdage og 9-15 om lørdagen. 

Kan jeg få hjælp til at installere og bruge applikationer?

Vi supporterer en række applikationer, som vi kan hjælpe med at installere og opsætte sammen med dig. Vi vil selvfølgelig altid prøve at hjælpe med de applikationer vi ikke har kendskab til. 

Danmarks bedste kundeservice: Vi holder, hvad vi
lover, og vi bliver ved, til det virker

Vi hjælper med et smil, så ring til os på 77 34 18 18

Ring til os. Vi søger for, at du slipper for IT, der driller, og vi hjælper dig, hvis du har et spørgsmål til brugen af din computer.
Med en computer-løsning fra Duka har du ubegrænset adgang til IT support og fjernsupport, der bliver ved, til det virker. Du får en computer, der er lige til at gå til, og du har altid en at gå til, hvis du bliver i tvivl. Hos os findes der ingen dumme spørgsmål – kun dumme svar.

Hjælpen er altid lige ved hånden

Har du brug for hjælp undervejs, sidder vi klar på +45 77 34 18 18

Seneste nyheder, guides, tips og tricks

Spørgsmål og svar Kunde Service