77 34 18 18

Faktura

Hvordan ser min faktura ud?

Din faktura ser ud som vist på billedet.

Her kan du både se, hvilket produkt du betaler for, og hvilken periode, du skal betale for.

Du kan også se prisen for abonnementet. Her skal du dog være opmærksom på, at prisen er uden moms på de enkelte linjer. Den samlede pris med moms ser du i feltet Total DKK. Det er dette beløb, som du skal betale på din næste regning.

Desuden kan du også se dine oplysninger og dit kundenummer.

Hvor ser jeg mine fakturaer?

Alle dine fakturaer er tilgængelige på Mit Duka. Det er også her, du kan se dit månedlige forbrug.

Log på Mit Duka her

Betalingsmuligheder

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

Du kan benytte både Dankort, MasterCard og Visa samt Forbrugsforeningskort når du bestiller et abonnement hos os.

Girokort og betalingsservice

Eksisterende kunder der betaler deres øvrige duka-produkter via girokort eller betalingsservice kan tilføje dukaTALE abonnementer til deres eksisterede betalingsaftale. Tag kontakt til kundeservice for at høre nærmere omkring girokort betaling.

Hvordan tilmelder jeg mig betalingsservice?

Du har mulighed for at tilmelde dine regninger til betalingsservice. Du skal først kontakte kundeservice på 77 34 18 18 og lave en aftale om PBS betaling, herefter kan du tilmelde dig betalingsservice via din netbank. Oplysninger som du skal benytte for at oprette dig, står i bunden af din faktura fra os. Hvis du ikke får den tilsendt, så er det muligt at finde den på Mit Duka under fakturaer.

Automatisk kortbetaling

Hvis du har valgt at betale for dit dukaTALE abonnement med betalingskort, bliver beløbet trukket automatisk fra dit betalingskort d. 1. i måneden.

Husk at du altid kan tilmelde eller skifte dit kreditkort på Mit Duka.

Forstå din regning

Betaling med girokort

Hvis du har valgt at betale for dit dukaTALE abonnement med girokort, betyder det, at du bliver opkrævet for dit abonnement hvert kvartal.

Du vil modtage din første faktura ved starten af et nyt kvartal. Hvis du f.eks. har købt dukaTALE d. 20. september, så vil du modtage din første faktura d. 1. oktober. Du kan se på din faktura, hvilke måneder du betaler for.

Er du kunde på andre duka-produkter, kan din betalingsfrekvens være anderledes. Kontakt evt. kundeservice for nærmere information.

Betaling med kreditkort

Hvis du betaler med et kreditkort, vil din abonnementsopkrævning ske månedligt.

Er du kunde på andre duka-produkter, kan din betalingsfrekvens være anderledes. Kontakt evt. kundeservice for nærmere information.

Hvornår starter mit abonnement?

Hvis du har bestilt et helt nyt nummer hos Duka, starter dit abonnement dagen efter, at vi har afsendt dit nye simkort, og du kan således tage det i brug så snart, du har modtaget SIM-kortet.

Er der tale om, at du har bestilt en nummerflytning, giver vi dig besked om hvilken dato, dit nummer flyttes fra din gamle udbyder til Duka. Det er også den dato, hvor dit dukaTALE abonnement starter.

Hvorfor er mit første beløb på mere end en måned?

Da dit abonnement typisk bliver aktiveret på en anden dag end den 1. i måneden, vil din første opkrævning være på mere end en måned.

På din faktura er de enkelte måneder specificeret således, at du tydeligt kan se hvilken periode, du betaler for.

Merforbrug

Hvad vil det sige, at jeg har et merforbrug?

Et merforbrug er et forbrug ud over din abonnementspris. Det kan fx være fordi, at du har købt ekstra data, deltaget i en konkurrence eller doneret et beløb over telefonen. Du kan også have brugt din telefon til opkald eller data til og/eller i lande, der ikke er en del af dit abonnement.

Er der et loft på mit merforbrug?

Ja, der er et kreditmaksimum på 500 kr. for merforbrug pr. måned. Når du har brugt for 500 kr. spærres dit nummer for udgående trafik.

Du skal også være opmærksom på, at når du har brugt for 400 kr. i merforbrug, vil du få derfor en påmindelse om at betale regningen, så du lige pludselig ikke står med et spærret nummer.

Hvornår betaler jeg for mit merforbrug?

Så længe dit merforbrug ikke overstiger 400 kr., vil beløbet blive opkrævet sammen med din næste regning. Hvis forbruget når 400 kr., vil vi foretage en ekstra opkrævning.

Vær opmærksom på, at hvis du har brugt data eller tale i udlandet, kan der gå noget tid inden beløbet opkræves, da der kan gå op til 31 dage før, meropkrævningen sker fra det udenlandske teleselskab.

Ekstra data

Hvordan betaler jeg for ekstra data?

Hvis du tilkøber ekstra data, vil du blive opkrævet for dataen på din næstkommende regning som merforbrug.

Hvornår betaler jeg for ekstra data?

Hvis du tilkøber ekstra data, vil du blive opkrævet for dataen på din næstkommende regning.

Indholdstakseret SMS'er

Hvad er en indholdstakseret SMS?

En indholdstakseret SMS er en SMS, som du bruger til at betale med. Det kan både være i form af fysiske produkter, digitale produkter eller services og tjenester. Det kan fx være busbilletter, togbilletter, SMS-afstemninger, lodder i konkurrencer og onlinespil.

For at kunne betale med indholdstakseret SMS'er, skal du have slået det til på dit mobilabonnement. På alle vores dukaTALE abonnementer er indholdstakseret SMS'er som udgangspunkt slået til.

Hvordan slår jeg indholdstakserede SMS'er til?
På alle vores dukaTALE abonnementer er indholdstakseret SMS'er som udgangspunkt slået fra. Det vil sige, at du skal ringe til vores kundeservice på 77 34 18 18, hvis du ønsker at kunne benytte indholdstakseret SMS'er på dit mobilabonnnement.
Hvordan afregnes forbrug med indholdstakseret SMS'er?

Hvis du benytter indholdstakseret SMS'er, skal du betale for disse oveni dit mobilabonnement, og faktureres som det, vi kalder merforbrug.

Få de seneste guides & nyheder - tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Fornavn:
Efternavn:
Spørgsmål og svarKunde Service