Sådan handler du sikkert på nettet
Her får du 6 anbefalinger, der gør det nemmere for dig at handle sikkert på nettet.
Ditte fra Marketing
Udvalget af webshops og gode tilbud på nettet vokser hver dag.
Du kender med garanti situationen, hvor du bliver fanget af en annonce, da du tjekkede din mail, og før du nåede at overveje situationen, sad du med et glohedt Dankort i hånden og to par sko i indkøbskurven.
Langt fra alle webshops er dog sikre handlesteder – og du kan risikere at betale dyrt, hvis ikke du ved, hvordan du skelner skidt fra kanel, når du shopper på nettet.
Her får du 6 anbefalinger, der gør det nemmere for dig at handle sikkert på nettet.
1. Tjek webshoppen
Når du skal afgøre om en netbutik er sikker og pålidelig, så er det en god idé at tjekke webshoppens kontaktoplysninger.
Der skal både stå virksomhedens navn, adresse, en mailadresse og et telefonnummer.
2. Er prisen lidt for god?
Hvis din vare har en ”skæv pris” eller varierer betydeligt fra, hvad andre webshops sælger den for, så kan det enten være tegn på, at varen er en kopi, eller at webshoppen er falsk.
Brug din sunde fornuft og sammenlign prisen med den andre webshops tager.
3. Find anmeldelser af webshoppen
Hvordan har andre kunder oplevet deres køb?
Søg på nettet efter andres erfaringer med shoppen, men vær påpasselig med alene at bruge udsagn fra for eksempel Trustpilot.
Her er det desværre også set, at virksomheder selv opretter sig som brugere, for at skrive fordelagtige anmeldelser af deres egen shop.
4. Tjek hvor varen sendes fra?
Der er selvsagt forskel på, om din vare sendes fra Herning eller Hongkong.
Husk at tjekke told, skat og andre afgifter, inden du køber. Du kan godt risikere at købe en vare fra en virksomhed, hvor alt på hjemmesiden står på dansk, men varerne afsendes fra Asien, og så ryger der told på.
Tjek derfor altid, hvor varen sendes fra.
5. Gem kvitteringen
Kvitteringen er dit bevis for, at du har foretaget et køb.
Tjek altid kvitteringen igennem, når ordren er gennemført.
Du kan også få brug for den senere, hvis din vare ikke dukker op eller går i stykker og skal sendes retur.
6. Betal altid med kort
Når du betaler med betalings- eller kreditkort og Mobile Pay, så er du beskyttet af indsigelsesordningen.
Du er ikke beskyttet, hvis du overfører et beløb til et kontonummer, som står anført på webshoppen.
Med betalings- eller kreditkort og Mobile Pay kan du gøre indsigelse, hvis varen ikke dukker op, eller hvis varen pludselig er dyrere end, da du købte den.
Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål?
Så tøv ikke med at ringe til Christian eller en af hans kollegaer på 77 34 18 19 – vi er her for at hjælpe dig. Du kan også skrive dit telefonnummer her, så ringer vi dig op. Det er gratis og uforpligtende at tale med os.
Det siger andre kunder om at være kunde hos Duka
Sådan gør vi IT-utryghed til IT-tryghed
Hos Duka har vi gennem 12 år hjulpet danskerne, når elektronik eller software driller. Hver dag giver vores venlige og imødekommende kundeservice forståelige svar og guider de mange seniorer og ældre, der har udfordringer med teknologien.
Der er flere forskellige muligheder for at få adgang til vores support, men uanset om du vælger det ene eller det andet abonnement, får du løst problemerne med din elektronik. Vi hjælper dig både med tekniske spørgsmål og vejleder også i selve brugen af de programmer, du bruger. Med vores hjælp i baghånden behøver du ikke længere at forstyrre din familie – og du slipper for at vente på, at de har tid.
Har du sprøgsmål?
Så tøv ikke med at ringe til Kim eller en af hans kollegaer på
tlf. 77 34 18 19
- vi er her for at hjælpe dig.
Som vi siger: Du ka' bare ringe!
Spørgsmål om Duka
Duka har siden 2011 hjulpet tusindvis af kunder med IT-problemer og besvarer hvert år mere end 100.000 opkald.
8 ud af 10 kunder giver Duka karakteren 9 eller 10 på en skala fra 1-10. Det gør de blandt andet, fordi vi løser mere end blot deres IT-problem. Vi giver dem også råd og vejledning, der gør dem trygge ved at bruge deres computer.
Vi hjælper dagligt vores kunder med mange forskellige typer af spørgsmål og fjerner deres tvivl med vores grundige vejledning og udførlige svar.
Vi gør en dyd ud af at være der for vores kunder og holder os opdateret på nutidens elektronik.
Hos Duka er ingen spørgsmål for store eller for små. Vi hjælper dig med de tekniske spørgsmål om din computer, telefon, iPad eller printer, ligesom vi giver dig råd og vejledning om brugen af programmer og de ting, du gerne vil bruge dine elektroniske genstande til.
Når dine IT-problemer opstår, kan du blot ringe til Duka på telefon 77 34 18 18 eller sende os en e-mail på kundeservice@duka.dk.
Udover at hjælpe med en løsning over telefon eller mail, kan vi også hjælpe dig ved at fjernstyre din computer – naturligvis med din godkendelse.
Som kunde hos Duka får du ubegrænset adgang til hjælp af vores kyndige kundeservice.
Med et serviceabonnement hos Duka får du ubegrænset adgang til IT-hjælp.
Vi har flere forskellige serviceabonnementer.
- Supportabonnement
- Mobilsupport
- iPad-support
Supportabonnement
Vores kompetente medarbejdere hjælper dig med dit problem, så du får den hjælp, du har brug for her og nu, og samtidig slipper for at forstyrre familie og venner. Hos Duka er ingen spørgsmål forkerte.
- Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine PC-problemer
- Ubegrænset IT-hjælp 6 dage om ugen
- Råd og vejledning til brug af din computer og dens programmer
- Teknisk support, hvis din computer ikke virker, du skal have installeret et nyt program eller tilsluttet en printer
- Hjælp til brug af din computer og de programmer, du har på den
- Fjernstyring af din computer, hvis du ønsker det. Så kan vi se med på skærmen og nemt guide dig til en løsning
Mobilsupport
Mobilsupport giver dig adgang til support til din telefon 6 dage om ugen, året rundt - uanset problemets omfang.
- Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine telefonproblemer
- Ubegrænset mobilsupport 6 dage om ugen
- Råd og vejledning til brug af din telefon og dens programmer
- Teknisk support, hvis din telefon ikke virker
- Hjælp til brug af din telefon og de programmer, du har på den
iPad-support
iPad-support giver dig adgang til support til din iPad 6 dage om ugen, året rundt – uanset problemets omfang.
- Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine iPadproblemer
- Ubegrænset iPad-support 6 dage om ugen
- Råd og vejledning til brug af din iPad og dens programmer
- Teknisk support, hvis din iPad ikke virker
- Hjælp til brug af din iPad og de programmer, du har på den
Med adgang til Dukas venlige kundeservice får du konkrete og kyndige svar på dine spørgsmål. Hos os er ingen spørgsmål for store eller små.
Det er vores ønske at gøre det sikkert og nemt for dig at bruge din elektronik, så du kan bruge tid på lige det, du vil, uden at være besværet af IT, der driller.
Vil du også føle dig tryg, når du navigerer i den digitale verden, kan du blive kunde hos Duka allerede i dag.
Ring til vores kundeservice på tlf. 77 34 18 18 og find ud af, hvad netop du har brug for af serviceabonnement eller IT-produkt.
Vores dansktalende kundeservice vil vejlede dig til, at finde en løsning ud fra dine behov.
Du kan også blive kontaktet af Duka ved at udfylde vores kontaktformular på www.duka.dk.
Digital sikkerhed er en topprioritet for Duka, og derfor kan du også vælge at lade os tage os af sikkerheden på din computer.
Der sker via et program, der beskytter din computer mod virus og sikrer dine personlige data som filer og billeder.
Det er vigtigt at føle sig tryg, når man skal have en ny computer.
Det kan du hos Duka, hvor vi har gjort det nemt for dig at finde den computer, der passer bedst til dig, din hverdag og dine behov. Det har vi gjort ved at have et nøje udvalgt sortiment af brugervenlige HP-computere.
Derudover sørger vi for at forberede din computer, før den når frem til dig. Vi installerer de nødvendige programmer og fjerner alt reklamesoftware, så din nye computer er klar til brug lige fra starten, og du undgår generende pop-ups.
Få tilbud, gode råd og nyheder direkte i din mailboks
Med nyhedsbrevet fra Duka
Danmarks venligste kundeservice
Hos os bliver du mødt af vores venlige og imødekommende kundeservice, der altid er klar til at give dig den hjælp, du har brug for. Hos os er ingen spørgsmål for store eller for små, og vi bliver ved dig, til du føler dig tryg og glad.
Dansk virksomhed +13 års erfaring
Vi ønsker at bidrage til, at vores kunder kan føle sig trygge og navigere sikkert i den digitale verden – uanset deres baggrund. Det gør vi på grundlag af mere end 13 års erfaring og over 100.000 opkald hvert år, hvor vi hjælper danskerne med deres IT-problemer.
100% tilfredshedsgaranti
Med vores mange års erfaring er vi overbeviste om, at vi kan hjælpe dig – både med køb af produkter, og når du har bøvl med din elektronik. Hvis du ikke synes, at vi har levet op til dine forventninger, så finder vi sammen en løsning - det er vores garanti til dig.