77 34 18 18


Sådan vælger du mobilselskab


Få gode råd til at vælge det bedste mobilselskab for dig. Det kan være lidt af en jungle at skulle finde det rigtige mobilselskab. Hvordan er dækningen? Er der binding og gebyrer? Er kundeservicen god? Hos duka forsøger vi at gøre det enkelt at vælge.


Kend dine egne behov når du vælger mobilselskab


Når du vælger mobilselskab, er det vigtigt, at du gør dig tanker om, hvilke behov, der er vigtige for dig at få opfyldt. Inden du skifter mobilselskab anbefaler vi derfor, at du tjekker dit forbrug hos dit nuværende selskab. Skab dig et overblik over, hvor meget du taler i telefon, hvor mange SMS’er du sender, og hvor meget data du bruger. Derved skaber du de bedst mulige forudsætninger, for at vælge det helt rigtige abonnement.





Find et mobilselskab med de rigtige fordele


Når du har skabt dig et overblik over, hvilke behov for mobiltelefoni du har, kan du starte søgningen efter det helt rigtige mobilselskab. Mange teleselskaber reklamerer ofte med meget store mængder data på deres mobilabonnementer, hvor det ikke nødvendigvis stemmer overens med kundens behov for data. Derfor er det vigtigt at have øje for, at de behov du har til et mobilabonnement, bliver opfyldt.


Det er ikke altid lige til at finde ud af, hvad de forskellige teleselskaber har inkluderet i deres mobilpakker. Her er der nogle gode råd til, hvad du kan holde øje med, når du vælger mobilselskab.


⭐ God kundeservice
Hos mange mobilselskaber kan man opleve lange telefonkøer, og fokus på mersalg i stedet for reel kundeservice. Når du vælger mobilselskab er det derfor anbefalet, at du kigger på, hvordan selskabernes kundeservice er vurderet af deres kunder. For at finde det bedste mobilselskab med god kundeservice kan du blandt andet læse anmeldelser på trustpilot.dk.


⭐ Pålidelig dækning
Betydningen af god dækning må du aldrig undervurdere, når du leder efter mobilselskab. Vi anbefaler derfor, at du undersøger hvilket mobilnetværk selskabet bruger, før du vælger mobilselskab.


I Danmark har vi tre forskellige mobilnetværk at vælge imellem: Telia/Telenors-, TDC’s- og 3’s mobilnetværk. Vi anbefaler at du undersøger de forskellige selskabers dækningskort, inden du vælger mobilselskab. Så kan du danne dig at overblik over, om det pågældende mobilselskab dækker på din adresse. Du kan finde dækningskortet på mobilselskabets hjemmeside.


⭐ Overskuelige vilkår
Når du skal vælge mobilselskab kan det være svært at finde ud af selskabernes vilkår for betaling, gebyrer og binding. Vi anbefaler derfor, at du finder et selskab, der har lette og overskuelige vilkår, så du ved hvad, du går ind til.


Vi oplever, at mange mennesker bruger penge på betalingsgebyrer, når de betaler deres regninger. Derfor er det altid at foretrækker selskaber, som ikke har betalingsgebyrer – ligegyldigt hvilken betalingsform du bruger.




EU roaming

Du kan benytte al din data når du rejser i EU - ligesom når du er i Danmark

Fri tale

Tal lige så tosset du vil i Danmark og resten af EU uden ekstra omkostninger

Fri SMS

Skriv så mange SMS’er du vil i Danmark og resten af EU uden ekstra omkostninger




dukaTALE – Danmarks bedste mobilselskab


Med dukaTALE kan du være sikker på, at alle dine mobilbehov bliver opfyldt. Vores passion er at sikre tilfredshed hos alle vores kunder. Dette opnår vi ved billige priser, overskuelighed og mange fordele.




Hurtig kundeservice



Ved duka får du Danmarks bedste kundeservice. Med et dukaTALE abonnement kan du altid være sikker på at få hurtigt svar på dine spørgsmål, når du ringer til os. Hos os er service i højsædet, og vores kundeservice danner stærke rammer for vores mission – tilfredse kunder.


Hos os skal du ikke være bange for at vente i lange telefonkøer. Vi besvarer nemlig dit opkald indenfor 2 minutter. Her vil du blive mødt af vores kompetente servicemedarbejdere, som hjælper dig hurtigt videre og svarer på dine spørgsmål.


Kontakt kundeservice på tlf.: +45 77 34 18 18
Åbningstider: Hverdage 09:00 – 20:00 & Lørdag 09:00 – 15:00

Mobilselskab uden noget med småt


Duka skriver tingene som de er. Hos os skal du ikke være bange for at få ubehagelige overraskelser. dukaTALE giver dig enkle og forståelige vilkår – uden noget med småt. Vi praktiserer vigtigheden bag overskuelige vilkår – uden ubehagelige overraskelser. Hos os er der ingen ekstra betalingsgebyrer og ingen binding på dit mobilabonnement. Når du tjekker din regning fra Duka, kan du være sikker på, at du betaler den pris som står på abonnementet på og ikke en krone mere.


Betalingsgebyrer kan på det danske mobilmarked være meget afgørende for, om dit abonnement holder, hvad det lover. Betaler du dine regninger med betalingsservice, kan gebyret lyde på helt op imod 10 kr. ved hver betaling. Hos duka betaler du ingen gebyrer – vi holder hvad vi lover.


Læs mere om vores vilkår


Bedst-i-test mobilselskab


I duka gør vi alt for at være det bedste mobilselskab i Danmark med de skarpeste priser på vores abonnementer. dukaTALE har vundet bedst-i-test i 2018 og 2019.


Der bliver blandt andet slået ned på, at du med dukaTALE får alt sin data med, når du rejser i EU. Ud over dette lægger samligningssider som samlino.dk eller mobilabonnement også vægt på, at vi hos Duka ikke opkræver betalingsgebyrer, som du kan risikere hos andre mobilselskaber.

Et mobilselskab der giver overblik

Med dukaTALE giver vi dig også adgang til Mit Duka, hvor du kan følge med i dine regninger, forbrug og generelt holde styr på dine abonnementer.

Vi vil aldrig have, at vores kunder betaler for mere end de har brug for. Derfor giver vi dig mulighed for at følge med i dit mobilforbrug til mindste detalje. På den måde kan du se om dit abonnement egentlig passer dit behov eller om det kan betale sig at ændre abonnementet. Ved at tilpasse dit abonnement, kan du spare mange penge årligt, som kan gå til noget meget sjovere end et telefonabonnement.

Samtidigt kan du også altid følge med i dine regninger, så du har styr på bogholderiet. Og som altid skal du bare ringe til os, hvis du har spørgsmål eller ikke er enig i med det, som du ser- så finder vi en løsning til dig.


Danmarks bedste alt-i-én mobilløsning


Er du også på udkig efter en mobiltelefon? Så har vi løsningen til dig.


dukaSMART er til dig, der bare ønsker at din mobiltelefon og abonnement bare virker. Vi har nemlig lavet en alt-i-én mobilløsning til dig, der leder efter både nyt mobilselskab, mobilabonnement og en nye smartphone – alt sammen kan du få for kun 219 kr./md.


Med dukaSMART kan du vælge mellem en spritny Nokia 3.4 eller Nokia 5.4 smartphone, mens du får det testvindende dukaTALE 15 GB abonnement og ubegrænset adgang til vores mobilsupport, der sidder klar til at hjælpe dig med alt omkring din nye smartphone.


Ikke nok med, at du bliver kunde ved nok Danmarks bedste mobilselskab, vil du også få en helt ny telefon efter 3 år- så er sikre på, at du har en telefon, der har fulgt med udviklingen.


Læs mere om dukaSMART


Ofte stillede spørgsmål

Jeg har brug for hjælp til opsætning - hvad gør jeg?

Det eneste du skal gøre, når du modtager din router er at koble kablet der medfølger til en stikkontakt og ind i selve routeren. Herefter skal du taste koden der står i bunden af routeren eller på det stykke papir, der medfulgte fra os.

Hvad er Tryghedspakken?

Tryghedspakken er den perfekte service til dig, som ikke gider bekymre dig om IT. Med Tryghedspakken har du mulighed for at sammensætte en pakke efter dine behov. Du har med Tryghedspakken adgang til flere services som:

  • Automatiske opdateringer
  • Automatisk Backup 20 GB
  • Antivirusprogram
  • Personlig IT-support inkl. muligheden for fjernsupport
Vil du leje din computer?

Der er mange fordele ved at leje sine ting, men det bedste er, at du ikke skal bekymre dig om noget.

Sådan er det også, når du lejer din computer hos Duka. Vi tager os af alt det kedelige og besværlige, inklusive eventuelle reparationer og setup, så du bare kan koncentrere dig om alt det sjove. Og hver tredje år skifter vi din computer ud for dig kvit og frit, så du altid kommer til at have en computer, derbåde føles hurtig og lækker.

*I forbindelse med en lejeaftale hos Duka opkræves et depositum på 300 kr. Depositummet tilbagebetales, når den lejede computer er returneret til Duka i hel og fejlfri stand efter opsigelse af lejeaftalen.
Er der binding på mit Tryghedspakken abonnement?

Ingen binding = Ingen bekymringer.

Der er ingen binding på Tryghedspakken. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement på tlf. 77 34 18 18. Opsigelsen sker ved indeværende måneds udgang.

Hvordan kan jeg se mit forbrug på mobilt bredbånd?

Med mobilt bredbånd fra Duka, kan du oprette en konto til vores selvbetjeningsside Mit Duka. På Mit Duka kan du følge med i dit dataforbrug, så du kan tilpasse dit abonnement, såfremt det er nødvendigt.

Se alle spørgsmål og svar

Få de seneste guides & nyheder - tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Fornavn:
Efternavn:
Spørgsmål og svarKunde Service