77 34 18 18

Sammenlign mobilabonnementer


Få hjælp til at vælge det rigtige mobilabonnement første gang. Sammenlign mobilabonnementer, og få overblik over dine muligheder.


Ingen binding, ingen gebyrer


Nordens stærkeste netværk


Danmarks bedste kundeservice


Vi flytter dit nummer for dig


Hør mere om vores dukaTALE mobilabonnementer


Indtast dit telefonnummer herunder, og vi ringer dig op hurtigst muligt

*Når du udfylder formularen, giver du os samtykke til, at vi må kontakte dig og sende dig tilbud pr. telefon og SMS.


Sådan sammenligner du mobilabonnementer


Der er mange mobilselskaber på det danske mobilmarked, og det kan være svært at kende dem fra hinanden. Der findes flere steder, hvor netop dette problem bliver taget op. På en række hjemmesider, som samlino.dk og mobilabonnement.dk, kan du få hjælp med at sammenligne de forskellige mobilabonnementer på markedet. Hjemmesiderne giver dig mulighed for at sammenligne mobilabonnementers priser, indhold, dækning og meget andet.


Flere af disse sammenligningssider kommer også med anbefalinger, hvilket fungerer som et godt pejlemærke for at vælge det bedste mobilabonnement. Du kan blandt andet tjekke Forbrugerrådet TÆNK’s test af mobilabonnementer, hvor over 120 forskellige mobilabonnementer er blevet testet.


Er du i tvivl om hvilket mobilabonnement som passer til dig? Læs om hvordan du vælger mobilabonnement ud fra dine behov.




Vælg rigtigt første gang med en grundig sammenligning


Før du begynder at sammenligne mobilabonnementer, anbefaler vi, at du danner dig et overblik over, hvilke behov du gerne ser opfyldt, når du vælger mobilabonnement. Vi råder dig til at overveje disse tre ting:




Hvor meget tale og data?

Rigtig mange danske mobilkunder betaler i dyre domme for abonnementer med en masse indhold, som de ikke har brug for. Det er derfor vigtigt at have tjek på, hvor meget du forbruger på tale og data, når du skal vælge mobilabonnement. Den gennemsnitlige dansker ringer ud omkring 3 timer om måneden og bruger omkring 7 GB data. Derfor har de fleste deres behov dækket med et abonnement med 20 GB data.

Du kan selvfølgelig sammenligne dig selv med gennemsnitsdanskeren, men vi anbefaler, at du tjekker dit eget forbrug, for at være sikker på lige præcis, hvad du forbruger. De fleste selskaber giver dig muligheden for at tjekke dit forbrug på deres selvbetjeningssider, men på smartphones findes der også flere apps, du kan downloade til din telefon, som overvåger dit forbrug

Hvordan er dækningen?

Det er selvfølgelig vigtigt, at du har dækning på din adresse, så dit abonnement fungerer. Vi anbefaler derfor, at du undersøger, om de forskellige mobilselskaber leverer dækning på din adresse. I Danmark har vi tre forskellige mobilnetværk fra henholdsvis TDC, Telia/Telenor og 3. Du har altid mulighed for at få adgang til dækningskortene på mobilselskabernes hjemmesider, så du kan sammenligne dækningen.

Alle mobilselskaber bruger ét af de tre ovenstående mobilnetværker. Inden du vælger mobilabonnement er det derfor vigtigt, at du tjekker, hvilket mobilnetværk de forskellige selskaber benytter. Sammenlign altid dækningen på mobilabonnementerne.

Skal jeg bruge udlandstelefoni?

Det blev i 2018 gratis at bruge dit mobilabonnement til roaming i EU. Det betyder, at du har mulighed for at bruge dit mobilnet i hele EU uden at betale ekstra. Samtidig giver det dig mulighed for gratis at ringe hjem, når du er i et andet EU-land. Dette er en stor fordel for mobilkunder, der bruger meget tid i andre EU-lande. Det er dog vigtigt at være opmærksom, da mange selskaber i kølvandet på denne ændring har lavet nye mobilabonnementer, der udelukkende fungerer i Danmark – og hvor du til gengæld betaler ekstra i udlandet. Der findes dog også mobilselskaber, der er gået i den modsatte retning og i stedet giver dig mulighed for at bruge din mobil frit i hele EU. Det vil sige, at du også har mulighed for at ringe fra Danmark til andre EU-lande uden ekstra omkostninger. Det er derfor vigtigt at have dette for øje – sammenlign derfor altid mobilabonnementer på dette parameter.


Vi anbefaler derfor, at du kigger på dit behov for udlandstale, og sammenligner dit behov med udbuddet. Har du for eksempel familie eller venner i et andet EU-land, eller har du arbejdsforbindelser, du jævnligt er i kontakt med, så kan det være en fordel at vælge et abonnement, hvor du kan ringe fra Danmark til et andet EU-land. Når du sammenligner mobilabonnementer, så se på, hvilke muligheder du har for udlandstelefoni.



Illustration af data som kan benyttes i EU

Du kan benytte al din data når du rejser i EU - ligesom i Danmark


Illustration af fri tale

Tal lige så tosset du vil i Danmark og EU uden ekstra omkostninger


Illustration af fri SMS

Skriv alle de SMS’er du vil i Danmark og EU uden ekstra omkostninger


Vær opmærksom på binding og gebyrer i din sammenligning


En vigtig ting at være opmærksom på når du sammenligner priser på mobilabonnementer, er gebyrer. Hos flere selskaber kan man støde ind i forskellige typer af gebyrer. Oprettelsesgebyrer er et af de mest hyppige gebyrer, telefonselskaber pålægger mobilkunder i Danmark. Et oprettelsesgebyr er et gebyr, der bliver pålagt dig, når du opretter et abonnement hos et mobilselskab.


En anden type gebyr, som også er godt at holde øje med, er betalings- og administrationsgebyrer. Flere steder opleves det, at du udover at betale prisen på dit mobilabonnement også betaler et ekstra gebyr afhængigt af, hvilken betalingsmetode du benytter. Har du f.eks. dit abonnement på betalingsservice, kan gebyret komme helt op på næsten 10 kr. ved hver betaling. Derved bliver dit abonnement dyrere end først antaget. Mange selskaber giver dig heller ikke mulighed for at vælge, hvordan du betaler dit abonnement, og du har derfor ikke noget valg med hensyn til ekstra gebyrer.


Vi anbefaler derfor, at du finder et selskab, der selv lader dig vælge, hvordan du vil betale dit abonnement, og som ikke har hverken oprettelses-, administrations- eller betalingsgebyrer.


Binding


Når du sammenligner mobilabonnementer, er det også en god idé at kigge efter bindingen på abonnementerne. Langt de fleste selskaber har ikke binding mere, men der er stadig nogle få selskaber tilbage, som binder mobilkunder over en længere periode.


Vi anbefaler, at du finder et abonnement uden binding, så du har mest mulig bevægelighed med hensyn til valg af mobilselskab.

Hjælpen er altid lige ved hånden

Har du brug for hjælp undervejs, sidder vi klar på 77 34 18 18

Få de seneste guides & nyheder - tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Fornavn:
Efternavn: