Trustpilot
77 34 18 18

Sammenlign mobilabonnementer


Få hjælp til at vælge det rigtige mobilabonnement første gang. Sammenlign mobilabonnementer, og få overblik over dine muligheder.

Sådan sammenligner du mobilabonnementer


Der er mange mobilselskaber på det danske mobilmarked, og det kan være svært at kende dem fra hinanden. Der findes flere steder, hvor netop dette problem bliver taget op. På en række hjemmesider, som samlino.dk og mobilabonnement.dk, kan du få hjælp med at sammenligne de forskellige mobilabonnementer på markedet. Hjemmesiderne giver dig mulighed for at sammenligne mobilabonnementers priser, indhold, dækning og meget andet.


Flere af disse sammenligningssider kommer også med anbefalinger, hvilket fungerer som et godt pejlemærke for at vælge det bedste mobilabonnement. Du kan blandt andet tjekke Forbrugerrådet TÆNK’s test af mobilabonnementer, hvor over 120 forskellige mobilabonnementer er blevet testet.




Vælg rigtigt første gang med en grundig sammenligning


Før du begynder at sammenligne mobilabonnementer, anbefaler vi, at du danner dig et overblik over, hvilke behov du gerne ser opfyldt, når du vælger mobilabonnement. Vi råder dig til at overveje disse tre ting:




Hvor meget tale og data?

Rigtig mange danske mobilkunder betaler i dyre domme for abonnementer med en masse indhold, som de ikke har brug for. Det er derfor vigtigt at have tjek på, hvor meget du forbruger på tale og data, når du skal vælge mobilabonnement. Den gennemsnitlige dansker ringer ud omkring 3 timer om måneden og bruger omkring 7 GB data. Derfor har de fleste deres behov dækket med et abonnement med 10 GB data.

Du kan selvfølgelig sammenligne dig selv med gennemsnitsdanskeren, men vi anbefaler, at du tjekker dit eget forbrug, for at være sikker på lige præcis, hvad du forbruger. De fleste selskaber giver dig muligheden for at tjekke dit forbrug på deres selvbetjeningssider, men på smartphones findes der også flere apps, du kan downloade til din telefon, som overvåger dit forbrug

Hvordan er dækningen?

Det er selvfølgelig vigtigt, at du har dækning på din adresse, så dit abonnement fungerer. Vi anbefaler derfor, at du undersøger, om de forskellige mobilselskaber leverer dækning på din adresse. I Danmark har vi tre forskellige mobilnetværk fra henholdsvis TDC, Telia/Telenor og 3. Du har altid mulighed for at få adgang til dækningskortene på mobilselskabernes hjemmesider, så du kan sammenligne dækningen.

Alle mobilselskaber bruger ét af de tre ovenstående mobilnetværker. Inden du vælger mobilabonnement er det derfor vigtigt, at du tjekker, hvilket mobilnetværk de forskellige selskaber benytter. Sammenlign altid dækningen på mobilabonnementerne.

Skal jeg bruge udlandstelefoni?

Det blev i 2018 gratis at bruge dit mobilabonnement til roaming i EU. Det betyder, at du har mulighed for at bruge dit mobilnet i hele EU uden at betale ekstra. Samtidig giver det dig mulighed for gratis at ringe hjem, når du er i et andet EU-land. Dette er en stor fordel for mobilkunder, der bruger meget tid i andre EU-lande. Det er dog vigtigt at være opmærksom, da mange selskaber i kølvandet på denne ændring har lavet nye mobilabonnementer, der udelukkende fungerer i Danmark – og hvor du til gengæld betaler ekstra i udlandet. Der findes dog også mobilselskaber, der er gået i den modsatte retning og i stedet giver dig mulighed for at bruge din mobil frit i hele EU. Det vil sige, at du også har mulighed for at ringe fra Danmark til andre EU-lande uden ekstra omkostninger. Det er derfor vigtigt at have dette for øje – sammenlign derfor altid mobilabonnementer på dette parameter. 


Vi anbefaler derfor, at du kigger på dit behov for udlandstale, og sammenligner dit behov med udbuddet. Har du for eksempel familie eller venner i et andet EU-land, eller har du arbejdsforbindelser, du jævnligt er i kontakt med, så kan det være en fordel at vælge et abonnement, hvor du kan ringe fra Danmark til et andet EU-land. Når du sammenligner mobilabonnementer, så se på, hvilke muligheder du har for udlandstelefoni.


EU roaming

Du kan benytte al din data når du rejser i EU - ligesom når du er i Danmark

Fri tale

Tal lige så tosset du vil i Danmark og resten af EU uden ekstra omkostninger

Fri SMS

Skriv så mange SMS’er du vil i Danmark og resten af EU uden ekstra omkostninger

Beskrivelse

Intet Oprettelsesgebyr

Du har sikkert før oplevet, at der på din mobilregning fremgik flere uforståelige gebyrer, som du ikke havde forventet, og det har måske endda før kostet dig mange penge at skifte til et billigere mobilabonnement.

Oprettelsesgebyrer kan have stor betydning for prisen på dit mobilabonnement og kan desværre ofte være en udgift, som mange overser, når de skal vælge det billigste abonnement. Med dukaTALE er det selvfølgelig helt gratis at oprette dig som kunde, og der er ingen mærkelige gebyrer som oprettelsesgebyr, transaktionsgebyr eller opsigelsesgebyr.

 

Ingen bindingsperiode

En bindingsperiode er en periode på typisk 3-12 måneder, hvor du ikke kan skifte til et billigere eller bedre mobilabonnement uden at betale et ofte højt gebyr. Det er vigtigt for os, at du som kunde er glad for at være hos Duka, og at du har det abonnement, der er bedst for dig. Derfor har vi ingen bindingsperiode på vores mobilabonnementer. Det betyder, at du nemt og frit kan skifte mellem vores abonnementer, hvis du for eksempel finder ud af, at du har brug for en højere eller lavere datamængde. Du kan også frit opsige dit abonnement og skifte til en anden udbyder, hvis du ikke er tilfreds.

Du kan altid ringe og få hjælp til begge dele hos vores kundeservice, som hjælper dig med at skifte til månedens udgang. 

Udlandstakster

Det skal være nemt for dig at forstå prisen på dit abonnement. Derfor har vi sørget for at gøre alle vores abonnementer simple og nemme at forstå. På den måde skal du ikke bekymre dig om høje takster på udlandstelefoni, og du har de bedste muligheder for at finde det mobilabonnement, der er det bedste for dig.

EU roaming med dukaTALE gælder i hele EU og de 6 inkluderede lande Norge, Færøerne, San Marino, Liechtenstein og Schweiz.

Data: I EU og de 6 inkluderede lande kan du frit benytte al den data, der er inkluderet i dit dit abonnement. Du begynder at bruge mobildata på din telefon så snart, du surfer på internettet eller bruger mobilapps med internetadgang uden at være forbundet til et wi-fi netværk.

Tale, SMS og MMS: Alt tale, du foretager dig, til numre i EU og de 6 inkluderede lande er inkluderet i dit abonnement. Det gælder også for alle opkald, du foretager dig, mens du rejser eller opholder dig i disse lande, så længe du ringer til danske telefonnumre eller lande, der er inkluderede i dit abonnement. Hvis du ringer til numre uden for disse lande eller befinder dig i et land uden for EU, som ikke er inkluderet i abonnementet, kan du finde priserne for opkald her. Det samme gælder SMS og MMS. 

Læs mere om roaming i EU her

Dækning

Med dukaTALE er du dækket af Nordens bedste netværk. Vores 4G forbindelse har en forventet hastighed på 10-40/5-20 Mbit/s. Det er op til 10 gange hurtigere end 3G. Hvis du befinder dig i områder uden 4G dækning, vil du opleve en lavere hastighed. Vær opmærksom på, at det ikke er alle telefoner, der understøtter 4G, og at du derfor ikke nødvendigvis kan få en 4G dækning på din mobiltelefon. Vores mobilabonnementer bruger Telia/Telenors mobilnetværk – de samme som blandt andet Telia, CallMe, Telenor og CBB.

Du kan se, hvordan dækningen er hos dig, og om der er 4G netværk i dit område her.  

Hvis du gerne vil se aktuelle driftsinformationer i Danmark, kan du finde dem her

Betaling og regningsperiode

Hvordan foregår betaling?

Når du første gang bestiller dukaTALE, foregår betalingen via betalingskort. Du har efterfølgende mulighed for at ændre betaling af din mobilregning til:

  • Girokort - som du kan tilmelde Betalingsservice eller betale på netbank eller i banken.

Hvis du ikke foretager nogen ændringer, vil du automatisk betale via dit betalingskort.

Du kan ændre betalingsform ved at kontakte Kundeservice på 77 34 18 18 alle hverdage mellem kl. 09.00 - 20.00 og lørdag mellem kl. 09.00 - 15.00. 

 

Regningsperiode

Når du modtager din første regning, kan perioden være ”skæv”, fordi den ikke indeholder en hel månedsperiode. Perioden fremgår af regningen.

Herefter betaler du kvartalsvist efter kalenderårets kvartaler. Hver regning dækker abonnement for de næste tre måneder + forbrug fra den forudgående periode. 

Data i udlandet

Du kan benytte dit dataindhold i alle følgende lande:

Belgien Malta
Bulgarien Norge
Cypern (inkl. græsk del, ekskl. tyrkisk del) Polen
Danmark Portugal (inkl. Azorerne og Madeira)
Estland Rumænien
Finland San Marino 
Frankrig (inkl. Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique, Reunion) Schweiz
Færøerne Slovakiet
Grækenland Slovenien
Holland Spanien (inkl. Ceuta, De Kanariske Øer, Melilla)
Irland Storbritannien (inkl. Gibraltar, ekskl. Guernsey, Isle of Man og Jersey)
Island Sverige 
Italien Tjekkiet
Kroatien Tyskland
Letland Ungarn
Liechtenstein Vatikanet
Litauen Østrig
Luxembourg  
Vilkår

Klik på linket nedenfor og læs vores vilkår for kunder med dukaTALE

Læs mere


Vær opmærksom på binding og gebyrer i din sammenligning


En vigtig ting at være opmærksom på når du sammenligner priser på mobilabonnementer, er gebyrer. Hos flere selskaber kan man støde ind i forskellige typer af gebyrer. Oprettelsesgebyrer er et af de mest hyppige gebyrer, telefonselskaber pålægger mobilkunder i Danmark. Et oprettelsesgebyr er et gebyr, der bliver pålagt dig, når du opretter et abonnement hos et mobilselskab.


En anden type gebyr, som også er godt at holde øje med, er betalings- og administrationsgebyrer. Flere steder opleves det, at du udover at betale prisen på dit mobilabonnement også betaler et ekstra gebyr afhængigt af, hvilken betalingsmetode du benytter. Har du f.eks. dit abonnement på betalingsservice, kan gebyret komme helt op på næsten 10 kr. ved hver betaling. Derved bliver dit abonnement dyrere end først antaget. Mange selskaber giver dig heller ikke mulighed for at vælge, hvordan du betaler dit abonnement, og du har derfor ikke noget valg med hensyn til ekstra gebyrer.


Vi anbefaler derfor, at du finder et selskab, der selv lader dig vælge, hvordan du vil betale dit abonnement, og som ikke har hverken oprettelses-, administrations- eller betalingsgebyrer.


Binding


Når du sammenligner mobilabonnementer, er det også en god idé at kigge efter bindingen på abonnementerne. Langt de fleste selskaber har ikke binding mere, men der er stadig nogle få selskaber tilbage, som binder mobilkunder over en længere periode.


Vi anbefaler, at du finder et abonnement uden binding, så du har mest mulig bevægelighed med hensyn til valg af mobilselskab.

Hjælpen er altid lige ved hånden

Har du brug for hjælp undervejs, sidder vi klar på 77 34 18 18

Bestil dukaTALE mobilabonnement

Vælg det mobilabonnement, der passer dig bedst!

dukaTALE - vælg dit abonnement

Bestil i dag og få 2 måneder gratis!
- Gælder kun nye abonnementer til og med d. 17/01 - 

  • 10 GB data
  • Fri tale & SMS/MMS
  • Al din data kan frit benyttes i EU, Norge, Island og Færøerne
  • Ingen binding, 0 kr. i oprettelse

 

Bestil i dag og få 2 måneder gratis!
- Gælder kun nye abonnementer til og med d. 17/01 - 

  • 20 GB data
  • Fri tale & SMS/MMS
  • Al din data kan frit benyttes i EU, Norge, Island og Færøerne
  • Ingen binding, 0 kr. i oprettelse

 

Bestil i dag og få 2 måneder gratis!
- Gælder kun nye abonnementer til og med d. 17/01 - 

  • 50 GB data
  • Fri tale & SMS/MMS
  • Al din data kan frit benyttes i EU, Norge, Island og Færøerne
  • Ingen binding, 0 kr. i oprettelse

 

Behold nummer eller nyt nummer?

Jeg vil flytte mit...

{{ errors.first('move-number-mobile-current-phone-company') }}
{{ errors.first('move-number-mobile-phone-number-to-move') }}
Du finder typisk nummeret på dit SIM-kort. Nummeret er mellem 11-20 tal. Har du problemer, så kontakt venligst din udbyder.
Dato for flytning
Vi anbefaler dig at vælge ”hurtigst muligt efter binding”. Hvis du vælger en dato, vil denne dato ikke tage højde for evt. binding ved din nuværende udbyder.
Registrer nummer hos 118?
Vælg om du ønsker dine oplysninger som navn, adresse og telefonnummer registreret på 118.dk. Ønsker du kun dele af disse oplysninger registreret på 118.dk, bedes du kontakte vores kundeservice.

Nyt nummer

Registrer nummer hos 118?
Vælg om du ønsker dine oplysninger som navn, adresse og telefonnummer registreret på 118.dk. Ønsker du kun dele af disse oplysninger registreret på 118.dk, bedes du kontakte vores kundeservice.
Læg bestilling i kurv

Din kurv

{{ line.title }} {{ line.price }}kr./md.

At betale nu {{ totalNow }}

Herefter {{ totalMonthly }} kr./md.

Ingen binding, ingen gebyrer

(Rabatten fratrækkes automatisk)

Få de seneste guides & nyheder - tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Spørgsmål og svar Kunde Service