Få svar på alle dine spørgsmål til dit nye abonnement
SIM-kortet
SIM-kortet sendes til den adresse du er registret på i folkeregistret, basseret på det CPR-nummer du oplyste i forbindelse med bestillingen af dit dukaTALE abonnement. Det bliver sendt med PostNord.
Hvis du har bestilt et nyt nummer hos os, virker dit SIM-kort, når du modtager det med posten.
Hvis du har flyttet dit nummer over til os, virker dit SIM-kort den dag, der er oplyst i e-mailen, som vi har sendt til dig.
Hvis du fra dit tidligere teleselskab har en binding på dit abonnement, skal du være opmærksom på, at SIM-kortet først virker, når bindingsperioden er ovre.
Hvis du skifter dit SIM-kort før den dato, vi har oplyst dig om, vil du ikke kunne bruge din telefon, da SIM-kortet ikke er aktiveret endnu. Du kan stadig tænde din telefon, men du kan ikke benytte data, ringe eller sende SMS'er.
Hvis du forsøger at ringe, vil du blot få en besked om, at der ikke er fundet et netværk.
Hvis ikke du får skiftet dit SIM-kort, vil du vil ikke kunne modtage opkald, SMS'er og i det hele taget bruge din telefon, da dit gamle SIM-kort ikke virker længere. Så skynd dig at få sat dit nye SIM-kort i telefonen.
Dit SIM-kort vil typisk virke fra om morgenen.
Der kan dog være forsinkelse, hvis der er mange, som skal have flyttet deres nummer på den pågældende dag. Hvis dette er tilfældet skal du blot sætte dit gamle SIM-kort i telefonen igen og skifte, når det ikke længere virker.
Du kan altid ringe til kundeservice, så vil vi forsøge at hjælpe dig med at få skiftet dit SIM-kort.
Nummerflytningsdato
Når din ordre er gået igennem hos os, skal du ikke foretage dig yderligere. Vi kontakter din nuværende teleudbyder og sørger for, at de lukker dit abonnement.
Vi sender dig en e-mail, så snart vi kender datoen for, hvornår dit dukaTALE abonnement træder i kraft.
For at flytte nummeret over til os, skal du bestille dukaTALE på vores hjemmeside. Her har du mulighed for at vælge, hvornår dit nummer skal flyttes over til os. Du skal have følgende klar:
- Mobilnummer som skal flyttes
- SIM-kortnummeret
- Din e-mailadresse
Ja, det kan du godt.
Hvis dit telefonnummer tilhører et firma, skal navn og adresse udfyldes med firmaets oplysninger. Fornavn kan udfyldes med firmanavn og efternavn kan udfyldes med firmaets CVR-nummer.
Nummerflytningsfejl
Der kan være forskellige årsager til, at dit nummer er blevet afvist. I e-mailen med afvisningen skulle der gerne være angivet en årsag. Det kan fx være, at det SIM-kortnummer, du har oplyst os, ikke stemmer overens med det, som din nuværende udbyder har stående i deres system.
Desuden vil der i e-mailen også være en instruktion til, hvordan du kommer videre i processen. Du er også altid velkommen til at kontakte kundeservice, så vi kan hjælpe dig videre og sørge for at dit nummer bliver flyttet over til os.
Hvis der er behov for, at du udfylder en fuldmagt, er det fordi, at dit nuværende teleselskab kræver dette for at frigive dit nummer, så vi efterfølgende kan flytte det over til Duka.
Du finder fuldmagten, som skal ud fyldes her
Når du har udfyldt din fuldmagt skal du sende den retur til os. Det gør du enten ved at tage et billede af fuldmagten og sende den til fuldmagt@duka.dk eller sende den retur med posten til os.