77 34 18 18

Brug i EU og de inkluderede lande

Hvilke lande er inkluderet i mit abonnement?

I dit abonnement er inkluderet følgende lande:

AndorraGibraltarKroatienNorgeStorbritannien
AlbanienGrækenlandLetlandPolenSverige
BelgienGuadeloupeLiechtensteinPortugalTjekkiet
BosnienGuernseyLitauenReunionTyskland
BulgarienHollandLuxembourgRumænienUngarn
CypernIrlandMakedonienSan MarinoØstrig
EstlandIslandMaltaSchweizÅlandsøerne
FinlandIsle of ManMartiniqueSerbien
FrankrigItalienMayotteSlovakiet
Fransk GuianaJerseyMonacoSlovenien
FærøerneKosovoMontenegroSpanien

Kan jeg benytte alt mit data i EU?

Ja, du kan benytte alle dine GB i både Danmark og EU samt de inkluderede lande.

Hvilket abonnement er billigst i EU?

Det gælder for alle vores abonnementer, at du kan benytte alt din data i EU og de inkluderede lande. Derfor handler det kun om, at beslutte, hvilket abonnement, der passer bedst til dit behov.

Er det dyrere for mig at bruge mit abonnement i EU?

Så længe at du befinder dig indenfor EU samt vores inkluderede lande, så er det ikke dyrere for dig at ringe.

EU fastsatte d. 15. Juni 2017 nye regler for roaming i EU. Det betyder, at du kan bruge din mobil frit i udlandet, som var du hjemme i Danmark, uden at skulle tænke på dyre ekstra regninger. EU-roaming er som sagt en del af dit abonnement, og alt afhængigt af hvilket abonnement du har, har du en given mængde data til rådighed.

Dog skal du være opmærksom på, at så snart du befinder dig udenfor EU, vil du blive takseret efter de gældende udenlandstakster. Du kan finde taksterne her.

Priser i udlandet

Hvad er 50 % reglen?

Når du benytter dit dukaTALE abonnement i EU, skal du være opmærksom på 50 % reglen. Den betyder, at du skal befinde dig i Danmark minimum 50 % af tiden målt over en periode på 4 måneder. Hvis du ikke overholder dette, vil du blive pålagt tillæg ved brug af dit abonnement i EU.

Hvad koster det at købe ekstra data?
Når du løber tør for data modtager du en sms fra os, hvori der er oplyst hvad ekstra data koster.
Du har mulighed for at tilkøbe
  • 4 GB til 49 kr.
  • 8 GB til 99 kr.
  • 20 GB til 149 kr.
Hvordan tilkøber jeg ekstra data?
Når du har opbrugt al din data modtager du en sms fra os, hvori der står, hvad du skal gøre for at tilkøbe ekstra data.
Du kan vælge mellem tre forskellige pakker:
  • 4 GB data til 49 kr.
    • Send teksten "4GBDATA" til 1265
  • 8 GB data til 99 kr.
    • Send teksten "8GBDATA" til 1265
  • 20 GB data til 149 kr.
    • Send teksten "20GBDATA" til 1265

Når dit køb er gået igennem modtager du en bekræftelses-SMS fra os.

Hvornår kan jeg benytte min ekstra data?
Ikke lang tid. Der skulle gerne gå maks 15 minutter, før du har data igen. Det kan være en god ide at slukke og tænde telefonen. Du vil desuden modtage en kvitterings-SMS, hvor der står, at dit køb er gået igennem. Hvis du er i tvivl, er du også altid velkommen til at ringe til os på 7734 1818.
Hvor lang tid kan jeg bruge min ekstra data?
Du kan benytte din ekstra data resten af måneden. Ved månedsskifte nulstilles din datapakke, og du har derfor den mængde data, som er inkluderet i dit abonnement. Hvis du permanent har brug for mere data, kan du kontakte kundeservice på 77 34 18 18 og få opgraderet din pakke permanent.

Brug i udlandet

Priser for opkald uden for EU eller de lande som er inkluderet

Hvis du ringer uden for EU eller de inkluderede lande, takseres du efter gældende takster. Se taksterne her.

Priser i udlandet

Viderestilling på din telefon uden for EU

Hvis du opholder dig uden for Danmark eller EU skal du være opmærksom på, at det koster dig ekstra at viderestille dine opkald (gælder også for din telefonsvarer). Du takseres på samme måde som hvis du selv foretog et opkald.

Hvad koster det, hvis jeg benytter data i resten af verden?

Hvis du benytter data uden for EU eller de inkluderede lande, takseres du efter gældende takster. Se taksterne her.

Priser i udlandet

Hvad er mit dataforbrugsloft i udlandet?

Dit udlands dataforbrugsloft er på 450 kr. Det betyder, at du ikke kan bruge data for mere end 450 kr. i udlandet om måneden. Når du har nået loftet spærres for data, så at du ikke skal opleve en for stor ekstra regning.

Kan jeg hæve mit dataforbrugsloft i udlandet?

Ja, det kan du godt.

Du vil modtage en SMS om, at du har nået dit udlands dataforbrugsloft på 450 kr. Hvis du ønsker at hæve denne grænse med ydereligere 450 kr., så du kan bruge mere data, skal du sende en SMS med teksten "DATAKONTROL HÆV" til 1221.

Hvis du er i tvivl, kan du også altid kontakte kundeservice på 77 34 18 18.

Landegrænser og færger

Grænseområder

Hvis du befinder dig i et grænseområde til EU eller et af de inkluderede lande, skal du være opmærksom på, at din telefon kan vælge en mast i et andet land, selvom du befinder dig i et af de inkluderede lande.

Dette betyder, at du vil blive faktureret for forbrug uden for EU. Vær derfor opmærksom, hvis du befinder dig i et grænseområde, så du har mulighed for at undgå en ekstra regning.

Kan jeg benytte mit dukaTALE abonnement på færger?

Som udgangspunkt for alle vores dukaTALE abonnementer er satellit roaming slået fra.

Det betyder, at du ikke kan benytte mobildata på færger.

Hvis du ønsker at kunne benytte mobildata på færger, skal du ringe eller skrive til kundeservice, så vi kan hjælpe med at slå funktionen til.

Du skal dog være opmærksom på, at det er meget dyrere end anden mobiltrafik, at benytte mobildata på færger, så få sekunder kan koste meget.

Hvordan slår jeg satellit roaming til?

For at slå satellit roaming til, skal du enten ringe eller skrive til kundeservice.

Brexit

Kan jeg stadig benytte mit dukaTALE i Storbritannien efter Brexit?

Ja, du kan stadig benytte dit dukaTALE abonnement i Storbritannien (England, Wales, Skotland og Nordirland), som du plejer.

Det koster altså ikke ekstra.

Hvordan Brexit kommer til at påvirke dette i fremtiden, ved vi ikke, men hvis der skulle ske ændringer i dit abonnement, i forhold til de inkluderede lande, vil du naturligvis modtage besked om dette via den e-mail, vi har registreret.

Få de seneste guides & nyheder - tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Fornavn:
Efternavn:
Spørgsmål og svarKunde Service