Få svar på alle dine spørgsmål til din dækning
Dækning
Hvis du oplever dårlig dækning, er der flere mulige løsninger. Prøv følgende:
- Genstart telefonen
- Gå hen til et vindue, hvis du er indenfor
- Gå udenfor og se om det bliver bedre
- Nulstil netværksindstillinger
- Tjek din dækning på dækningskortet
Virker intet af ovenstående, så er du velkommen til at ringe til os på 77 34 18 18.
Duka benytter sig af TT-netværket, som er Telenor og Telias fælles netværk med over 4.000 master.
Du kan altid tjekke netværkets dækning i lige præcis dit område på kortet herunder:
Alle dukaTALE abonnementer leveres med 4G netværk og bruger de samme master. Der er altså ingen forskel på netværksdækningen.
Bestiller du et mobilabonnement med 5G, vil du i dækkede områder have 5G-dækning.
Alle dukaTALE abonnementer er knyttet til 4G. Du har derfor stærk netværksdækning fra dag ét uanset, hvilket abonnement du vælger.
Du skal dog have en telefon, som understøtter 4G.
WiFi opkald
WiFi-opkald betyder, at man kan foretage opkald over WIFI-forbindelse i stedet for over for mobilnetværket.
Det er indtil nu kun bestemte typer telefoner der understøtter denne feature. Hvis din telefon understøtter WiFi-opkald, skal bare slå det til på din telefon for at benytte det.
Fordelen ved WIFI-opkald er en forbedring af mobilsignalet indendørs og i områder, hvor mobilnetværket er dårligt. I mange nyere bygninger kan man fx opleve en forringet mobildækning. Dette skyldes, at betonvægge og tykke glasruder kan blokere signalet fra masten til telefonen.
WiFi opkald er en ny teknologi, som vil blive udviklet løbende. Vi arbejder på, at der vil blive tilføjet flere telefoner, som er i stand til at benytte sig af WIFI-opkald.
Fordelen ved WIFI-opkald er en forbedring af mobilsignalet indendørs og i områder, hvor mobilnetværket er dårligt.
Ulempen ved WIFI-opkald er der ikke 😊 Det er kun med til at forbedre tale oplevelsen for dig, og derfor ser vi ingen ulemper.
Det koster dig ikke ekstra at bruges WIFI-opkald. Det er inkluderet i alle vores abonnementer.
Det kræver ikke noget særligt af din forbindelse. Så længe det er tændt, og din telefon er forbundet til din WiFi-forbindelse er det nok.
Nej, det er ikke nødvendigt.
Hvis du er i gang med en samtale og forlader den bygning, du befinder dig i, og bevæger dig ud i et VoLTE/4G-netværk fortsætter din samtale.
Er der kun 2G eller 3G net, vil din samtale blive afbrudt.
På nogle telefoner har du mulighed for at foretrække WiFi opkald. Men som udgangspunkt, er svaret nej, da telefonerne er sat op til at skulle bruge mobilnetværket. Hvis dækningen er dårlig, vil den automatisk benytte WiFi opkald.
Ja, WiFi opkald er inkluderet i alle vores abonnementer.
Nej, WiFi calling er kun lavet til opkald, og understøtter derfor ikke SMS tjenesten.
Det er vigtigt, at du har den nyeste version af software på din telefon. Hvis du ikke har det, kan det være grunden til, at det ikke virker.
Vær opmærksom på, at alle ikke modtager softwareopdateringer fra producenten på samme tid.
En anden grund kunne være at WiFi opkald endnu ikke er blevet aktiveret i dit abonnement til din mobiltype.
Kvaliteten af dit WiFi vil også kunne mærkes i dine opkald. Hvis din WiFi forbindelse er ustabil, vil du også kunne mærke dette i dine opkald.
Det eneste sted på din telefon, hvor det er muligt at se, at telefonen ringer gennem VoLTE, er i toppen af telefonen. Der vil stå VoLTE med små bogstaver.
På en iPhone tjekker du det på følgende måde:
- Vælg indstillinger
- Vælg generelt
- Vælg softwareopdatering
- Vælg download manuelt. Her kan du se om der findes en ny opdatering til din telefon. Hvis der ingen findes, så har du den nyeste.
Ja, hvis du ikke er forbundet til noget WiFi, kan du ikke ringe med WiFi-calling, men ringer blot gennem det normale mobilsignal.
Det vil virke, som hvis du ringer fra Danmark til udlandet fra almindeligt mobilnet.